Tankar

Anton.
Det har blivit höst på riktigt nu.
Kallt.
Löv som faller.
Blåser.
Mörkret som kommer tidigt. För tidigt.
Tycker inte om det.
Tycker inte om att jag inte har någon motivation.
Motivation till skolarbetet.
Motivation till mitt projektarbete.
Kommer inte igång.
Samtidigt som oändligt många tankar vill hamna i text.
Jag vill komma igång.
För jag vet precis hur jag vill ha det,
men motivationen är inte där den brukar vara.
Som tur är så är det sista dagen imorgon i skolan för denna veckan.
Vi har studiedagar torsdag och fredag.
För 3 år sedan var den 28:e en fredag, en studiedag.
Dagen då du begravdes…
Älskade storebror.


Saknar dig.
Hela tiden.
Saknar att ha min storebror i mitt liv fysiskt.
Saknar att ha alla mina syskon i livet fysiskt.
Saknar att vara en hel familj.
Saknar dig, saknar Anton, saknar ditt prat, saknar din röst, ditt skratt, ditt leende, saknar att höra dig prata om gymmet, saknar ditt och pappas bilprat, saknar att se på tv-program med dig, saknar att se dig sitta vid datorn, saknar att få se dig liggande i hela soffan när du tittar på tv, saknar din lukt, saknar att få tjata på dig att du ska gå upp på morgonen, saknar att få höra dig smälla igen förrådsdörren och se dig komma gående in till huset, saknar att äta frukost, middag, kvällsmat med fem personer runt bordet, saknar att få säga Anton till dig, saknar att ha någon som tjatar om att jag tar för lång tid på mig i badrummet, saknar allt…


Var du än är så finns du alltid.
Du finns föralltid.
Jag vet att du finns här hos oss på ditt vis.



Anton jag älskar dig ♥

/Hanna Karlsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback