28 september 2007 - 1 år


1 år

sedan Antons begravning.

28 september 2007 -28 september 2008

Anton.

Idag är det 1 år sedan din begravning.

Fredagen den 28 september 2007 var en riktig höstdag, det var kallt, blåste och regnet var i luften. Jag minns stegen in till kyrkan. Du låg där framme i kistan och var omringad av ett hav av blommor och mängder av ljus. Det var så fint, men så fruktansvärt, fruktansvärt hemskt och overkligt. Mammas och pappas älskade son skulle begravas. Min och Wilmas älskade storebror skulle begravas. Allt var så jävla fel, fel, fel... Allt är så jävla fel, fel, fel...

För sista gången var mamma, pappa, du, jag och Wilma samlade tillsammans fysiskt.

Din begravning var så fin. Alla låtarna som sjöngs till dig, det var så fint.

Det var en enorm känsla när dina kompisar ställde sig i mittgången, gick upp till dig och tog tag i kistans handtag och bar ut dig från kyrkan. Samtidigt spelades California.

Det var så otroligt fint.


Du har nu varit på kyrkogården i ett år.

Det är ett år sedan dina kompisar hissade ner dig i jorden.

Du har hamnat så fruktansvärt fel. Så fel, fel, fel.

Du ska inte vara i ett hål i jorden på en kyrkogård. Du ska vara här hos oss, här hemma där du hör hemma. Det är så fruktansvärt obehagligt att du ligger där i jorden. Jag har många gånger velat gräva upp dig och ta med dig hem. För du har hamnat så fel...


Anton. Kalmar FF vann idag över Elfsborg med 2-1!
 Det skiljer nu fyra poäng mellan Kalmar och Elfsborg i allsvenskan. Jag vill höra dina ord...




Hos Anton 28 september 2007


Hos Anton 28 september 2008

Anton jag älskar dig ♥

/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Elin A

Kikar in här från en annan blogg. Så fint du skriver om din älskade storebror! Vårt tredje barn föddes 21/9 och han har fått namnet Anton.

Många varma kramar Elin.

2008-09-30 @ 13:57:27
Postat av: Sandra

Fortsätt vara stark!

2008-10-06 @ 19:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback