Jul och Nyår


Hos Anton på julafton.

Anton.

Julen är nu över. Det är otroligt skönt att den är det. För julen är något fruktansvärt hemskt som måste genomlidas. Jag har fasat inför julen hela hösten, hela tiden längtat tills att den är över. Jag kommer aldrig att tycka om julen mer. Aldrig... Julen är något som gör så förbannat ont hela tiden. Ont för att du inte finns hos oss, ont för att du inte får uppleva julen. I år var det andra julen utan dig Anton. Andra julen då du inte fanns hos oss, andra julen då vi inte fick köpa julklappar till dig, andra julen som vi inte fick se dig sitta där med dina julklappar, andra julen...
Andra julen då vi fick gå till din grav...


Det är jullov nu. Jullovet är det enda med julen som jag har längtat till. Det är så skönt att äntligen bara få vara och ta det lugnt.


Idag är det nyårsafton. Ett nytt år ska snart börja. Ännu ett år utan dig Anton... Jag vill inte, jag vill inte...


Anton jag älskar dig


/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Jenny

GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Lina

Tack!

Jaa, svinkallt har det varit men idag är det något varmare :)

2009-01-06 @ 14:25:24
URL: http://linahalldin.blogg.se/
Postat av: Birgitta Carolas mamma

Hanna!

Har läst här i din blogg om din sorg efter din bror. Hittade adressen i den amputerade mamman en person jag känner personligen och en skolkamrat till min dotter som jag förlorade 6 maj 2004. Det är hemskt det som hänt dig och din familj och dina ord berör mig mycket, jag har fortfarande 2 barn kvar här på jorden och det är svårt för dem att prata om sin syster så därför känns det bra trots allt att kunna läsa hur ett syskon känner.

Hoppas ändå att du mår någorlunda bra, för som du säger allt blir förändrat. Saknaden finns alltid där och alla minnen vi bevarar i vårt hjärta.

Kram till dig

från

Birgitta, mamma till Carola, älskad saknad

Postat av: Lina

Haha, vad roligt. Har ni några fler spel som är roliga? Man vill ju gärna inte tabba sig och köpa ett tråkigt spel när dom kostar så mycket :-)

2009-01-10 @ 17:55:10
URL: http://linahalldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback