Böda


Anton i Böda

Anton.

Vi var i Böda med husvagnen för några veckor sedan. Det fattades någon, du fattades Anton. Det kändes konstigt att vara där utan dig. För du är en del av Böda. Det kommer aldrig någonsin att bli detsamma att åka till Böda utan dig, aldrig någonsin. Precis som med allting annat... Du som älskade Böda. Du älskade det stället som vi har varit på i 14 år.


Anton. Vi fick både regn och sol på oss i Böda. Vi solade och badade i Byrum och några kvällar var vi i Byxelkrok, som vanligt. Det var ingen Anton och Wilma som försvann i Byrum och gjorde mig panikslagen detta året. Det tyckte ni allt var roligt du och Wilma! Ingen Anton som spelade boule och pingis med mig och Wilma. Ingen Anton som hjälpte mamma och pappa att fixa förtältet. Ingen Anton som hjälpte till med disken. Ingen... 


Om allt hade varit som vanligt, hade du då hängt med oss till Böda, Anton? Jag tänkte på det när vi var i Böda förra sommaren, att det kanske var den sista sommaren hela familjen var tillsammans på länge i Böda. För denna sommar hade du kanske sommarjobb och du som ville jobba hela sommaren hade inte haft någon tid med Böda. Kanske hade du kört upp till oss med din bil någon dag? Sommaren 2007 blev den sista gången som du var i Böda. Det var sista sommaren som hela familjen var samlad.
Nu fattas en del av oss och det kommer det alltid att göra. Du fattas Anton, föralltid.


Anton jag älskar dig ♥

  

/Hanna Karlsson.   


Kommentarer
Postat av: amanda

åh, vad svårt, orättvist och fel detta är! det går inte att beskriva.. jag blir så arg på världen och det som ligger bakom dess händelser.

Glöm inte att jag finns här för dig Hanna, för det gör jag.

mycket kärlek till dig, wilma, kicki & anders!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback