Livstid

image286

Anton.

Häromdagen fixade vi i ordning hos dig Anton. Vi gjorde vår hos dig. Det kommer att bli den första våren utan dig Anton. Vädret blir ljusare och ljusare, men allting annat blir mörkare och mörkare. Du kommer aldrig att få uppleva denna våren Anton. Det gör så fruktansvärt ont. Det skulle ha blivit din vår Anton! Denna våren skulle ha bestått av så mycket lycka. Du hade så mycket att se fram emot, din födelsedag, ta körkort, köpa bil. Du skulle ha varit så lycklig. Du kommer aldrig att få uppleva din 18 års dag. Det skulle ha varit din stora dag. Du kommer aldrig att få ta körkort som du längtade så himla mycket efter. Du kommer aldrig att få köpa en egen bil. Du hade så mycket drömmer när det gällde bilar, hur du skulle styla och fixa med den. Vi kommer aldrig att få fira din 18års dag. Wilma och jag kommer inte att köpa presenter till vår storebror. Vi kommer inte att gå in i ditt rum och sjunga för dig på morgonen den 14 april. Vi kommer inte att ha något kalas för dig. Vi kommer aldrig att få se dig med körkortet i handen. Vi kommer aldrig att få se hur lycklig du skulle ha varit. Äntligen skulle du ha fått tagit ditt körkort som du längtat så mycket efter att få ta. Vi kommer aldrig att få uppleva ditt första bilköp. Vi kommer aldrig att få se dig köra i din egen bil. Vi kommer aldrig, aldrig, aldrig...
Aldrigheten gör så fruktansvärt ont, ont, ont.


Jag vill bort, bort härifrån. Jag vill till dig Anton. Bara för en stund. Jag vill se dig igen, hålla dig i handen, kramar dig, prata med dig, höra ditt skratt, se ditt leende, säga ditt namn till dig. Jag vill se så att du har det bra. Jag har panik över att inte veta var du är, att inte veta om du har det bra. Jag vill så gärna veta, men jag vet att jag aldrig kommer att få svar. Jag kommer föralltid att få leva med paniken över att inte veta var du är, att inte veta om du har det bra. Älskade storebror, jag hoppas så innerligt att du har det bra. Att du har kommit till den finaste platsen.


Sorg, saknad, smärta, tomhet, tårar.

Vi har fått livstid.


Anton jag älskar dig


/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tänker på er

2008-04-07 @ 21:41:47
Postat av: Anonym

tänker på er

2008-04-07 @ 21:42:01
Postat av: Lina

Det gör ont i mig varje gång jag läser din blogg. Livet är verkligen så orättvist. Att en ung kille ska berövas livet på ett så tragiskt sätt och att han råkar vara din storebror känns overkligt. Jag hoppas du vet att jag tänker på dig ofta! Kramar!

Postat av: amanda

tänker på dig, mycket!

2008-04-10 @ 17:46:50
URL: http://angeloew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback