Framtid

image285

Anton.

Jag ska tydligen bestämma över min framtid. Jag ska bestämma vad jag vill göra under de tre kommande åren. Jag ska bestämma vad jag vill göra med mitt liv, vad jag ska bli, men jag förstår inte hur jag ska kunna göra det? För hur ska jag kunna tänka på framtiden när jag kämpar med att överhuvudtaget överleva? Jag vill inte tänka på framtiden! Framtiden betyder tid och jag är rädd för tiden. Tid utan dig älskade storebror. Framtiden betyder ett fortsatt liv utan dig Anton. Jag ska fortsätta att leva i denna helvetes mardröm som jag vill vakna upp ifrån NU.

Jag är tvingad att tänka på min framtid, jag måste bestämma över mina tre kommande år. Det är så fruktansvärt svårt. Det är helt andra saker som upptar mina tankar än vad jag ska göra under min kommande tre år. Mina tankar upptas av dig Anton och allt som har hänt och mitt i allt detta ska tankar om hur mina tre kommande år ska se ut. Det går inte riktigt ihop och detta resultera till ett enormt kaos i mitt huvud. Du vet ju hur jag är med min beslutsångest också och det gör ju inte det hela lättare precis.


Anton, mitt i allt kaos har jag lyckats! Jag har bestämt mig. Jag tror verkligen att du har hjälpt mig Anton. Du har hjälpt mig att göra mitt val. Du har hjälpt mig att välja rätt för jag känner att detta verkligen är det rätta. Jag har bestämt mig för det som jag egentligen har vetat innerst hela tiden och det som jag har pratat om i flera år. Jag har bestämt mig för det som jag pratade med sköterskorna om hos dig på sjukhuset. Jag tror att jag redan då visste. Jag sa det så att du hörde det Anton, jag ville att du skulle få veta vad jag ska bli. Jag hoppas verkligen att du hörde vad jag sa Anton.


Älskade storebror

Du finns vid min sida varenda steg jag tar

Du hjälper mig att vandra på denna helvetes gång

Du tar mig i handen och jag känner dig vid min sida

Du leder mig

Du hjälper mig

Du ger mig styrka

Du torkar mina tårar

Du finns hos mig hela tiden

Jag lämnar dig aldrig

Du lämnar mig aldrig

Föralltid kommer du att finnas vid min sida

Föralltid kommer du att vara min älskade storebror

Min älskade storebror Anton som jag älskar av hela mitt hjärta

Nu och föralltid.

/ Din syster.


Anton jag älskar dig

  

/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Emma

Otroligt vacker och känslostark bild. Jag kan inte föreställa mig vad jag skulle göra om jag förlorade min storebror. Du är stark och jag är säker på att Anton är stolt över att ha dig som syster.

2008-04-02 @ 23:08:09
Postat av: Hanna

Tack för dina ord Emma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback