Min bror

I torsdags skedde en bilolycka i Svakehult med en inlinesåkare.

Inlinesåkaren hade åkt vilse och stannade en skogsmaskin för att fråga hur långt det var kvar till Nybro. När inlinesåkaren hade börjat åka igen och har kommit en bit så kommer en bil och kör på honom. Inlinesåkaren blir påkörd bakifrån. Han flyger in i bilens framruta och rulla över bilen ner i diket.


När brandbilar och ambulanser kommer till olycksplatsen konstatera man att inlinesåkaren har brutit båda sina ben. Den skadade är vid medvetandet hela ambulans resan in till Kalmar sjukhus. På sjukhuset konstateras ännu en gång att båda hans ben är brutna, men man hittar inga andra skador. På röntgen tappar den skadade medvetandet. Kort därefter opererades han för sina benbrott. På fredagsmorgonen hittar man andra skador på inlinesåkaren. Hans lunga är punkteterad som man fixar genom att sätta dit dränering. Det visar sig att han ha fått ett slag mot sitt hjärta och detta får han medicin för. Han har också en bruten näsa. Det största problemet var nu att huvudet började svullna. Det gick inte att göra något mot det svullna huvudet och det visar sig att han är hjärndöd. Man gav det 24h om läget var oförändrat skulle man stänga av maskinerna. Efter att min älskade bror hade kämpat och kämpat, hans närmaste satte inne hos honom och sa farväl avled Anton själv på lördagsmorgonen.


Min storebror Anton blev 17 år och 4 månader gammal. Han var en riktig kämpe, men tillslut orkade han inte längre. Anton hade hjälm vid olyckan.


// Hanna Karlsson, Antons syster.


Kommentarer
Postat av: Lina

Hanna, jag önkar jag fick hålla om dig. Det finns inget att säga när något sånt här händer, bara att det är så orättvist. Man är så maktlös inför livet. Alla tankar går till dig och din familj.

Postat av: amanda

Jag tänker på dig & din familj hela tiden. Världen är så sjukt orättvis. Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden åt dig & göra allt bra igen.

2007-09-16 @ 20:21:56
Postat av: Nina j

åh hanna! jag tycker så oerhört synd om dig och din familj. jag tänker på er hela tiden. världen är så orättvist, det som har hänt är inte rätt, det vet vi alla. Jag önskar det fanns något jag kunde göra, göra allt ohänt. men jag kan inte, hur mycket jag än vill. Jag kan inte förstå hur du mår, jag kan bara tänka mig. och jag finns här för dig hanna, det ska du veta. Jag sviker aldrig dig, och du ska veta att du har en hel klass vid din sida när du väl känner att du orkar och vill komma tillbaka till skolan. Men ta all den tiden i världen du behöver. jag älskar dig hanna! finns vid din sida varje sekund <3 / nina

2007-09-17 @ 16:10:01
Postat av: anna

hanna, jag har en storebror.. min är 23 år, heter erik och var med om den värsta dagen i sitt liv i torsdags, det var min bror, min älskade, som körde bilen. vi i vår familj tänker på er hela tiden. jag tänker på er hela tiden. och erik gör det kanske mest av alla som finns. vi skulle göra allt vi kan och ge allt vi har för att ändra på vad som hände i torsdags. det går inte att beskriva hur vi båda känner, såklart har du det tuffare än mig just nu, men jag hoppas och tror att ni förstår hur dåligt vi mår, hur ledsna vi är och att om erik hade kunnat göra något annat den kvällen för att förhindra vad som hände så hade han gjort det. tack för att ni är så förstående och för att du är så saklig och rättvis i din beskrivning av händelsen. jag skriver min epost om du vill kontaka mig, du kanske undrar något eller bara vill prata, tveka inte att höra av dig. vi är nog båda ganska chokade just nu. varma hälsningar anna, eriks syster.

2007-09-17 @ 19:20:58
Postat av: hanna martola

Hanna! Livet är så ooootroligt orättvist. Jag finns här när du vill. Alltid! (L)

2007-09-24 @ 21:47:10
Postat av: emma

nej va hemskt :'(! orättvisa värld!

jag har aldrig sett den här killen förut men sitter och gråter över dina fina inlägg till DIN storebror. varför ska sånt här kunna hända? tycker jättesynd om er och förstår hur svårt detta måste vara. eller nej det gör jag kanske inte, men jag kan föreställa mig det.. himlen har tagit din storebror..



allt jag gjorde va att skriva in lite bloggadresser för att kunna kommentera lite, men något sånt här hade jag aldrig tänkt att det skulle bli jag kommenterade..



din bror är en ängel..

2008-08-12 @ 20:24:59
URL: http://ephotograph.blogg.se/
Postat av: JENNJAJ

jag tänker på dig och din famlij.

sånt här får inte hända..

2008-09-07 @ 14:58:00
URL: http://jennjaaj.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag beklagar verkligen :( Ta hand om er <3

2010-01-11 @ 13:38:22
URL: http://lizalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback