Dagen innan

image152

Älskade Anton.

Jag fattade det beslutet att jag ville se dig igen. Efter att ha funderat länge bestämde jag mig tillslut. Jag är väldigt glad över mitt beslut, det kändes bra att se dig igen. Men det var inte du som låg där. Det var skalet av dig som låg där, insidan är någon annanstans. Du hade inte förändrats så mycket sen sist jag såg dig. Du såg väldigt fridfull ut. Det kändes bra att se dig igen fast att jag redan har sett dig död. Idag var sista gången jag såg dig Anton. Jag hoppas att du på något vis kände eller såg att jag var hos dig.


Imorgon är det dags, begravningen. Det kommer att bli en stor och tung dag. En dag som jag länge har fasat inför. Men samtidigt känns det skönt att begravningen är imorgon för jag har gått och väntat så länge nu. Det kommer att bli så jobbigt imorgon. Det går inte att föreställa sig nu innan. Jag känner mig lite nervös inför imorgon, men imorgon kommer det att kännas ännu värre.


Imorgon ska du verkligen begravas. Imorgon kommer din kista ligga där framme i kyrkan med massa blommor på, ljuslyktan och kortet kommer att stå på din kista, din familj, släkt och vänner kommer att finnas där för att ta ett sista farväl av dig. Begravningen är till dig Anton, det är det sista vi kommer att göra för dig. Vi har gjort den så fin vi bara ha kunnat. Jag har valt ut dom låtarna som du gillade och fixat personer som ska sjunga och spela dom. Det kommer att bli så fint. Jag hoppas att du kommer att kunna se och höra allt imorgon. Det är för dig Anton, imorgon är det din dag. Det är dig som alla kommer att tänka på när dom sitter där i bänkarna. Det är dig som alla kommer att fälla tårar för, det är för dig som människor kommer att komma. Jag hoppas att du kommer att bli nöjd imorgon Anton, att du tycker att det är fint. Vi har gjort allt för att det ska passa dig så bra som möjligt.


Jag hoppas att du gör som jag vill, att du ger mig styrka imorgon. Det behöver jag, jag ska kämpa Anton. Precis så mycket som du har fått kämpa hela ditt liv. Jag kommer att tänka på dig hela tiden. Jag kommer att se dig framför mig. Hoppas att du kan ge oss all styrka som finns i kyrkan imorgon.


Imorgon kommer du att hissas ner i jorden. Min älskade storebror kommer efter imorgon att finnas på en kyrkogård. Det är så hemskt. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att se ut imorgon.


Dagen då du dog var den värsta dagen i hela mitt liv.

Imorgon kommer det att bli en väldigt, väldigt jobbig dag.

Imorgon är den dagen som jag tar det sista farvälet av dig

Anton, min älskade storebror.


Anton jag älskar dig


/Hanna Karlsson


Kommentarer
Postat av: amanda

åh hanna. du skriver så fint & berörande. dina ord är så sanna. idag är det begravning, vi ska göra det fint & jag ska försöka göra det så bra det bara går <3

2007-09-28 @ 10:31:55
Postat av: hanna m

jag tänker på dig hanna! (L)

2007-09-28 @ 16:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback