Ett Ögonblick

Det var länge sedan jag skrev ett långt inlägg här på bloggen. Väldigt länge sedan känns det som. Jag vill kunna göra det ofta för jag älskar att skriva, men tyvärr räcker inte alltid tiden till. Jag vill kunna skriva hur mycket som helst varje dag för jag har så mycket som jag skulle vilja skriva om. Men när jag väl sätter mig här och har tid vet jag inte vad jag ska skriva eller så har jag ingen lust. För när man skriver ska det bara komma av sig själv utan att man behöver tänka. Jag älskar att skriva. Jag kan hålla på hur länge som helst. Men nackdelen med det är att när man har ett arbete eller en uppsats som man ska göra i skolan kan man skriva hur mycket som helst. Jag kan inte sluta och jag tar kanske med saker som inte alls är nödvändiga. Men som känns jättenödvändiga för mig.

Genom dikter, låttexter och bara texter kan man få ur sig jättemycket. Ett tag skrev jag dikter, men det har jag kommit av mig helt med nu. Men det kanske är dags att börjar med det igen? Att skriva för mig är "terapi", det har hjälpt mig mycket. Jag har skrivit blogg ett tag och jag gillar det. Men jag känner ibland ganska mycket stress över bloggen att man ska skriva. Mycket och ofta. Men jag hinner verkligen inte med det. Förut skrev jag oftast långa inlägg någon gång i veckan men nu har jag börjat med att skriva små inlägg ungefär varje dag. Jag vet inte riktigt vilket jag tycker om bäst men det känns lite roligare att skriva något varje dag, men samtidigt är det väldigt roligt att skriva sånna där långa inlägg.

Detta var ett spontant inlägg där jag inte hade en aning om vad jag skulle skriva om när jag klickade på "skapa inlägg". Men det är just det här jag vill komma till, det är dom här inläggen som blir bäst... dom som bara kommer av sig självt.

Nu sätter jag punkt här för denna gången.

/hanna.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag håller helt med. jag gillar också att skriva men gör det inte så ofta. ibland blire kanske nån låttext, när jag är på humör & orden kommer på rätt plats. måste erkänna att jag börjar bli (är) dålig på att blogga ofta. det är däremot inte du & nu har jag flera av dina inlägg att läsa. wohoo (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback