Filmmaraton

Söndag idag, redan. Solen strålar ute och det känns som vår. Härligt! Det har varit grått och trist väder hela veckan så det är skönt att se solens ljus igen. Snön är nästan helt bort nu det ligger bara ett tunt lager kvar. Så snart ska nog allt vara borta. Nu vill man bara att vinten ska bort och våren ska komma. Vi är ju faktiskt i en vår månad nu fast den brukar inte vara något vidare vårig. Förra året snöade det på min födelsedag, det hoppas jag verkligen att det inte gör detta året. På tal om födelsedag så är det inte långt kvar tills jag fyller år. Yippie :D

Amanda och jag har haft filmmaraton i två dagar nu. Jättekul har det varit! I fredags hyrde vi Djävulen bär Prada som vi såg på bio i höstas. Den var lika bra som förra gången vi såg den :)
Igår kollade vi på A walk to remember, ååh så vacker film! Har bara sett lite av den förut men nu fick jag äntligen se hela. Så himla bra men så sorglig. A walk to remember bygger förresten på en bok av Nicholas Sparks. Han har också skrivit The notebook. Två helt underbara filmer.
Det blev också melodifestivlalen igår och en till film. Det blev tills slut Sanna Nielsen och Sonja Aldén som gick vidare till final igår. Båda låtarna är bra så det var rätt val. Jag tycker egentligen att det skulle varit Magnus Uggla och Sonja som skulle gått vidare. Men det gick ju tyvärr inte eftersom dom tävlade mot varandra.
Nästa vecka är det final och det lär nog bli en hård kamp. Många jättebra låtar :)

Har kollat på Stolhet & Fördom idag som jag fick låna av Amanda. Så vacker och bra film :)  Jag har blivit värsta filmnörden. Dom senaste veckorna har jag kollat på hur många filmer som helst. Jag gillar film.

Nu är det dags för plugg för min del. Har NO - prov denna veckan. Mindre kul.
Amanda och jag ska ta en långpromis i det fina vädret sen. :) Lika bra att passa på när solen äntligen är framme.


image77    image76
                              Underbara filmer

"Hitta vem du är, och var dig själv i alla väder"
A walk to remember

Mandy Moore - Only Hope

/hanna. 

Kommentarer
Postat av: amanda

Jättekul helg, verkligen! :D Vi är nog filmnördar båda två ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback