Skolavslutning

Sommarlov, dag ett 


Äntligen är det efterlängtade sommarlovet här! Helt underbart. :)

 

Dom senaste dagarna har varit helt underbara. Måndagen spenderades i Kalmar, paddlade kanot, solade och badade. Det var så mysigt och roligt att paddla kanot, något som jag verkligen rekommendera. :) Jag tog också årets första dopp, det var svalkande om man säger så men ganska så skönt. Vädret var jättefint och dagen var jätterolig. En toppendag. :)

 

Tisdagen var en kort skoldag som innehöll vollyboll och solning. Det är inte varje dag som man får sola på skoltid. På tisdagen tog jag det lugnare med solningen för jag brände mig rejält på måndagen. Solen tar ju jättemycket när man är på havet. Men nu har den röda färgen övergått till en mer brunaktig färg som tur är.

 

Igår var det skolavslutning. Det är verkligen något speciellt med skolavslutningar. Det är så fint! Alla är så uppklädda och fina och stämningen är så bra. :) Gårdagens skolavslutning var fin, den innehöll samlingen med klassen, kyrkan och betygsutdelning. Det var en häftig känsla att få kuvertet med betygen i handen och det var en ännu härligare känsla att få upp pappret. Fast att jag visste vilka betyg jag skulle få i många av ämnena så kändes det ändå spännande. Allt pluggande och tid som man har lagt ner på skolan har gett resultat. Jag är supernöjd!

Det kändes lite sorgligt att säga hejdå till klasskompisarna. Dom som jag annars träffar varje dag kommer jag inte att träffa på flera månader. Det var en underbar känsla att lämna skolbyggnaden, slippa se den på flera månader och slippa allt som heter skola. Underbaaart.

Kvällen var jätterolig. :) Så det var en riktigt lyckad dag igår!

 

Idag är det första dagen på sommarlovet. Men det känns inte som sommarlov utan mer som en lovdag eller helg. Det tar nog ett tag innan jag har vant mig vid att det är sommarlov. Men vad härligt det ska bli! Hela dagarna lediga och kunna göra vad man vill. Jag hoppas att det blir en kanon sommar i år, fint väder och många minnen. :)

 

Det kanske kommer lite bilder senare från skolavslutningen! 

  /Hanna.♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback