The notebook

Lördag idag. Fast jag har hela dagen gått runt och trott att det är söndag. Ibland får man en sån känsla av att det är en annan veckodag än vad det egentligen är. Då går man hela dagen och tänker sig in i den dagens banor. Nu är det heller inte många dagar kvar tills skolan börjar igen. Jaha, nu har jag sagt det. Dom förbjudna orden, skolan börjar snart igen. Det är dom orden som är förbjudna att säga. Jag blir helt stel i kroppen då någon säger dom orden. För jag vill inte, jag vill inte höra dom. Jag vill inte tänka på dom och jag vill heller inte att dom orden ska vara sanna. Detta lovet har jag inte vågat räkna efter hur många dagar vi har ledigt. För då vet jag det alltid finns där i mina tankar. Det är inte värt att tänka på. Jag blir så arg på mig själv att jag ofta tänker mycket på framtiden. Men hey Hanna du lever i nuet så varför inte tänka i dom barnorna också och sluta att tänka på framtiden. Jovisst ibland är det faktiskt bra att tänka på framtiden men oftast inte. Varför ska man egentligen behöva tänka på framtiden? Varför finns det ordet överhuvudtaget. Jag vill och ska verkligen försöka leva mer i nuet och sluta att tänka på framtiden så mycket.

Tillbaks till skolan. Jo jag vet, snart är det dags och det är inte ens värt att skriva eller säga någonting om det. För jag vet hur det kommer att bli. Det blir som det alltid blir. Skolan är tråkig och det går faktiskt inte att göra någonting åt det. Visst det är kul att vara i skolan och träffa kompisarna men den andra delen väger tyngst. Tänk på ordet skola. Det första som kommer upp i mitt huvud då är läxor, lektioner, prov, lärare och mycket plugg. Är det så ungdomars/barns syn på skolan ska vara? Ska inte skolan egentligen vara något som är roligt. För det är där som man lär sig saker. Jag menar om skolan skulle vara rolig tror jag att många fler skulle ta åt sig kunskapen bättre. Vi går i skolan i minst i 12 år. (plus att man kanske väljer studier efter det, vilket jag tror att det blir i mitt fall)  Det är helt sjukt när man tänker på det. Och hur många timmar per år spenderar vi inte i skolan? Usch, den tanken känns förbjuden att tänka. Vi barn idag är mer än halva vår dag i skolan och det är väll meningen att kunskap ska vara rolig att lära sig. Nähe, jag tycker att det är dags för en förändring. Är meningen med skolan att man också ska vara tvungen att byta lärare varenda termin p g a att den personen i fråga inte få var kvar på skolan? Jag har inte lust att hela tiden få lära känna nya lärare som det ändå inte är någon idé att man lär känna för att dom kommer att sluta direkt efter att dom har börjat. Nej jag vill ha samma lärare i det ämnet från första dagen i 7:an tills sista dagen i 9:an.

I torsdags hade Amanda och jag filmkväll :) Hon sov över hos mig också. Vi hade jättekul :D Det går inte att ha annat i det sällskapet. Vi hyrde två filmer. Vi hyrde filmen The notbook/ Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta. Har velat se den jättelänge. Jag blev helt kär i den filmen om jag ska försöka förklara hur bra den är. Jag tror att Amanda känner likadant. Den var så otroligt, himla bra! Så vacker och fin film. Den bevisa att livslång kärlek finns men att man måste kämpa för den. Jag ville faktiskt gråta för det var så himla vackert, men det gick inte. Om ni inte redan har sett filmen gör det för jag lovar ni kommer inte undan med att inte bli beröda. Amanda och jag kollade runt lite på internet efter den sen och vi upptäckte att det fanns som bok också. Yeees! Jag har precis lånat den. Bara till att hoppas att boken är lika bra som filmen. Men jag tror nog inget annat om den saken för det är boken som filmen är uppbyggd på. Tänkte att jag skullen spara boken till Linköpings resan på torsdag men jag vet inte om jag klara att hålla mig tills dess.

Allie Hamilton
- Tror du att vår kärlek kan åstadkomma underverk?
Noah Calhoun
- Ja, det tror jag.
Allie Hamilton
- Tror du att vår kärlek kan få oss att gå bort tillsammans? 
Noah Calhoun
- Jag tror att vår kärlek kan åstadkomma allt vi vill. 

"Först då jag lärde livets under
Om kärlek så ljuv och het
Jag sökte dig och fann mitt hjärta
Nu är jag din i evighet"
Av: Walt Whitman (finns i boken Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta)

130451-50

/hanna.

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag är precis sig om dig Hanna! Tänker alldeles för mycket på framtiden, och speciellt på skolan. :/ THE NOTEBOOK ÄR SÅ HIMLA BÄSTA! LIGGER LÄTT PÅ MIN TOPP 3 LISTA FÖR BÄSTA FILMER JAG SETT(L)

Postat av: amanda

Du skriver verkligen så man känner igen sig. Ska också försöka leva mer i nuet. Jag är också kär i the notebook. Det kanske märktes? ;D Åh, jag har beställt filmen från internet, så jag bara väntar på att den ska komma!

2007-01-07 @ 12:17:11
URL: http://angeloew.blogg.se
Postat av: Hanna

Jaaa, THE NOTEBOOK ÄR BÄST! Vi måste ha filmkväll då och sen den igen :)

2007-01-07 @ 14:43:39
URL: http://jagheterhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback