Skoldepp

Idag är det sista dagen på jullovet. Eller rättare sagt sista dagen i friheten. För det har verkligen varit frihet att slippa skolan. I början när jag precis hade fått lov kunde jag inte riktigt fatta det. Det tog ett tag innan man förstod att det faktiskt var lov. Men efter några dagar kunde jag leva mig in i rollen. Rollen att ha jullov. När jag förstod att det var lov och ingen skola på ett tag började jag slappna av mer. Den känslan är väldigt skön. Nu kunde tankarna släppas ifrån skolan och man kunde istället  tänka på annat.  Har du någon gång blivit arg på dig själv när du kommit på dig själv med att tänka på skolan under ett lov? Jo det har hänt mig många gånger, man vill inte tänka sådana tankar då. Dom känns på något sätt förbjudna att tänka. Men tyvärr är det svårt att inte tänka dom tankarna eftersom livet består mycket av skolan.
Detta lovet har i alla fall varit riktigt bra och om jag ska sammanfatta det med ett enda ord så blir det UNDERBART! Så nu blir det:
HEJDÅ TILL: dom underbara sovmornarna, julen, myyys framför tv:en, film i massor, filmkvällar nattugglan, shopping, bio och mycket, mycket mer...
HEJ TILL: tidiga mornar, sena kvällar, trötthet, stress, läxor, prov, inlämningar, cp lärare, lektioner, lite fritid och mycket, mycket mer...

Imorgon är det årets första skoldag. En ny termin väntar med nya tag att ta. Fast just nu känns dom tagen rätt jobbiga att ta. Men jag tror att efter några skoldagar ska det nog kännas bättre. Det tar ju alltid ett tag innan man har kommit in i alla rutinerna igen. Nu på lovet har man ju även vänt på dygnet så även sovrutinerna behövs komma rätt igen. Jag tänkte att jag skulle börja att ställa om sovrutinerna idag men det är lättare sagt än gjort. Jag ställde väckarklockan för att jag skulle vakna lite tidigare än vad jag brukar göra. Men det hela slutade med att jag stängde av väckarklockan med tanken "ääh vafan sista dagen på lovet, jag vill sova", jag somnade och sov gott och vaknade sedan upp på den vanliga vakningstiden.
Jaha, så gick det med att ställa om sovrutinerna.

Justin Timberlake feat T.I. -
My love
Nelly Frutado -
All Good Things
Lucie Silvas - Forget me not

"Lärdom är bra men erfarenhet är bättre"


/hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback