1:a februari

Redan torsdag idag, denna veckan har bara flugit iväg! Ny månad är det idag också, februari. Ibland blir jag nästan lite rädd över hur fort tiden går egentligen. Jaja jag vet att jag har sagt det några xantal gånger men jag är fortfarande förvirrad över detta. Vart tar all tiden vägen egentligen? Någonstans hoppas jag. Det känns rätt skönt att grå månaden januari är över. Januari känns alltid lite halvtråkig och grå. Ett månadsbyte satt helt på sin plats tycker jag. Det som är bra att för varje månad vi nu byter så går vi flera steg närmare den efterlängtade våren. :) Eller rättare sagt för varje dag som går så går vi ett steg närmare våren. Ååh, jag längtar efter värmen och allt som våren har att erbjuda. Jag vet att det är en bit kvar tills vi är där men längtar kan man ju alltid göra. :) 

Okej skoldag idag. Hade ett oförberett prov. Jag det var verkligen ett oförberett för ingen hade en aning om att vi skulle ha det. Hoppas på det bästa som alltid! Det är jätteskönt att det är fredag imorgon och helgen väntar. Jag tycker att den här veckan har känts lite extra jobbig än vad den brukar göra. Så det ska bli skönt att slippa skolan för några dagar.

Häromdagen var Amanda och jag på yoga. :) Första gången i hela mitt liv som jag provade på yoga. Det var helt underbart skönt! Jag säger bara om du inte ha provat på det någon gång så gör det. Så himla avslappnade och faktiskt lite halv jobbigt också (jag vet det låter sjukt, men vissa rörelse var faktiskt jobbiga). Jag fick en så himla skön och avslappnade känsla i kroppen efter passet. Det kändes lite som att man svävade på moln. Så yoga blir det fler gånger för min del. :)

 Träning som gäller nu. CIAO!  


Westlife - I wanna grow old with you
 ooh, den är så himla fin!  


 /hanna.

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Hallå Hanna!
Oj låter jobbigt med så många operationer. Tycker att det är väldigt starkt av dig att fortfarande ha en positiv inställning.
Jag har inte korsett men hade antagligen haft om jag hade röntgats tidigare. Den första ortopeden jag träffade var en som kom till skolan när jag var typ 10 och han trodde att jag hade en funktionell skolios som försvann när jag låg ner så jag träffade ingen läkare förrens jag blev 13 nästa gång. Då var det en vanlig skolläkare som kollade det och han skrev remiss till oskarshamn ortoped direkt men de skrev något konstigt om att jag var en smärtpatient eller något sånt och struntade fullständigt i att jag hade skolios och rekomenderade att jag min läkare skulle skriva till smärtkliiken istället:S Så han skickade mig på röntgen istället och innan jag fick träffa en ortped i Kalmar (eftersom Oskarshamn inte ville ha mig)så var det ungefär ett år senare. Då var min kurva 31 tror jag. Sist jag var i oktober var den 35. Så om jag hade röntgats direkt hade jag anagligen haft korsett. Även om jag ä glad att jag slipper så skulle ju det ha varit ett bättre alternativ än en framtida operation. Oj, det blev visst lite långt. Hur gammal var du när du opererades första gången?
kram Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback