En stjärna lyser så klar

image216

Denna låten var tillängnad dig idag Anton ♥
Madde, Nina & Jessica sjöng helt underbart. ♥

En stjärna lyser så klar
Nu i den heliga timman ser vi mot himlens höjd.

Och vi hör klockorna klinga,

känner vart hjärtans fröjd.


Änglarna ger oss hopp och tro,

sjunger om fred på vår jord,

den som Gud aldrig övergav,

en stjärna lyser så klar


Kärleken världen behöver,

vet vi att barnet bär.

Vår långa vandring är över,

stjärnan har stannat här.


Änglarna ger oss hopp och tro,

sjunger om fred på vår jord,

den som Gud aldrig övergav,

en stjärna lyser så klar


Himlen ligger och slumrar på jordens gula halm.

Vi känner fröjd och förundran,

för vi har kommit fram.

Här kan vi drömma om den fred, som vi ska äga en gång.

Barnet som fötts tar himlen med och jorden den fylls utav sång.


Änglarna ger oss hopp och tro,

sjunger om fred på vår jord,

den som Gud aldrig övergav,

en stjärna lyser så klar

Anton jag älskar dig

/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Amila

synd att min praktik var slut så att jag missade detta :( har hört att det var jätte vackert!

Postat av: Anonym

Tack snälla! Ni sjöng underbart Madde,Nina och Jessica. Jag blev så rörd!!!!
Kram från Kicki Anton,Hannas och Wilmas mamma

2007-12-13 @ 21:11:55
Postat av: Kicki

Har lyssnat på EN STJÄRNA LYSER SÅ KLART hela kvällen och den är så passande.
Idag är det 3 månader sen Anton blev påkörd.
3 månader det är som om det var igår men ändå känns det länge sen. Saknaden är så enorm att det inte finns ord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VARFÖR VARFÖR skulle detta hända. Jag frågar mig det gång på gång. Min och Anders underbara älskade son, Hanna och Wilmas storebror VARFÖR VARFÖR.
Hur kan detta hemska hända??
17 år då har man bara börjat livet.
Livet går vidare för alla andra men i vår familj har det stannat upp.
Man är trasig i hela kroppen och det gör så fruktansvärt ont.
Hanna min älskade dotter du var en underbart vacker Lucia idag. Jag är en stolt mamma!!!!!!!!!!
Jag tro att det satt en stolt storebror uppe bland molnen och såg dig.
Kram Kicki

2007-12-13 @ 22:51:02
Postat av: selma

Hanna.
Låten var jätte fin. Jag började nästan gråta, jag trodde jag skulle bara falla ihop.Du var jätte fin som lucia. och själv så måste jag skriva att jag röstade på dig(A). jag har aldrig sett någon finare som lucia. du var SKIT gullig. Anton var säker jätte stolt över dig, Hanna. Han är alltid hos dig. Fast denna gång inte som människa, men som ängel. Och han älskar dig jätte mycket.
många kramar

2007-12-15 @ 20:31:02
Postat av: Hanna

Tack Selma för din kommentar och snälla ord :)

2007-12-16 @ 15:42:15
URL: http://jagheterhanna.blogg.se
Postat av: Jessica

Åh, tack så mycket :)
det var så kul att just du blev lucia hanna, du var så himla fin.
tack så mycket kicki. :)
jag vet inte vad jag ska säga, jag blir så glad.
jag blev så rörd när jag själv sjöng.
tack så mycket.

2007-12-27 @ 16:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback