Vardagen är tillbaka

Jag känner mig lite små depp. Skolstart igår, visst det var kul att träffa alla. Men mindre kul med nya lärare och lektioner. Läxa fick man också, inte ens första dagen klara man sig undan med det. Den nya klassförståndaren är sådär, jag tycker att hon är tråkig. Hon kanske blir bättre men jag saknar Hanna i alla fall. So läraren verkar faktiskt helt okej. Men varför pratade han om svenska och no grejer hela so lektionen idag? Förstå inte riktigt det.

Nu ska vi tydligen prata engelska hela tiden på engelska lektionerna. Hur lätt blir det när man inte har pratat det sen i 7:an? Fy fan, jag känner mig redan skoltrött. Jag vill ha tillbaka 8:an,  dom förra lärarna och dom gamla niorna. Tomt som fasen utan dom. Det är inte kul att vara äldst. Sjuerna är pyttesmå.  Antar att jag får stå ut med det här ett år till. Ett himla tjat om gymnasiet också. Lärarna verkar ha glömt att vi går i 9:an och inte på gymnasiet.
Det enda som är bra med att vara tillbaka är i klassen. :) 

 /Hanna.♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback