Sommarlovets sista dag

Sitter och lyssnar på Elton John, han är väldigt bra. :) Hans låtar är sånna som man kan lyssna på närsom helst och hur ung eller gammal man än är. Can You feel The Love tonight är så fin! :)

 

Idag är det en speciell dag, kan man kalla det så? Nej, sorglig dag passar nog in mycket bättre. Idag är det nämligen, sista dagen på sommarlovet! Det är så sorgligt och hemskt. Nu är sista dagen här. Den här dagen som man har fasat för hela sommaren. Sista dagen i frihet och sista dagen med den underbara sommarlovskänslan. Sommarlovet har gått så fort, för fort. Det har varit helt underbart med sommarlov fast att det inte har varit så fint väder. Nu dröjer det ett helt år tills nästa sommarlov men där emellan ska det vara en hel del lovdagar som tur är. Men sommarlovet är det som är bäst, längst och härligast.

   

Nu är det sista året på högstadiet som gäller närmare bestämt 9:an. Sista året med min underbara klass. 9:an har alltid varit så långt bort för mig och nu är den här. 7:an och 8:an gick verkligen jättefort. Det känns inte som att det var speciellt länge sen jag stod där i  korridoren och väntade på att gå in i klassrummet första dagen i 7:an. Jag var så nervös. Nu när man ska börja nian kommer man säkert att tycka att sjuerna är jättesmå. Jag kommer ihåg förra året när jag gick i åttan, då tyckte jag redan då att dom sjuerna var jättesmå. Jag tror att det var likadant för dom som gick i nian när jag började sjuan, dom tyckte säkert att vi sjuer var jättesmå. Men då kände jag mig jättestor, haha. 

 

Dagen har spenderats mycket med min älskade syster kollat på film och ikväll är det bakning som gäller. :) Myyys. Perfekt sista dagen på sommarlov, vädret kunde dock ha varit bättre. Men denna sommaren borde varenda människa veta att vädret makter kan ingen styra över.

 

 /Hanna.♥


Kommentarer
Postat av: elin

Okej, det låter ju inte så illa. Hoppas du får det bra på din första skoldag. Nian är verkligen speciell. //Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback