Prao, Jul & OC

Då var min praovecka slut. Det har varit en kanon vecka =) Intressant och rolig.

Jag har fått träna mitt lågstadiematteminne flera gånger om. Och tror mig det kan behövas repeteras ibland, haha :P

Många minnen har kommit upp under veckan. Jag kan inte säga annat än att jag minns det med ett leende på läpparna. Det känns som att det var ett bra tag sen jag gick där… men ändå inte på något sätt, det känns nära alltihop.

Så skönt att ha sluppit skolan hela veckan eller det har ju blivit skola i alla fall men jag har sluppit min skola. Underbart att slippa lärarna, klassen, schemat och framförallt läxorna och proven.

Nu är det bara en vecka kvar i skolan sen är det JULLOV!


 

Tänkte att jag skulle ha varit riktigt flitig denna veckan och gjort färdigt det mesta av skolarbetet som är kvar.... Men det har inte blivit mycket gjort på den fronten för min del. Jag känner att min kropp och min motivation redan har gått på jullov, vilket inte gör det så lätt.

Det har bara varit så skönt att bara ta det lugnt och göra lite vad man vill att jag har gjort det istället. Men det som är så himla skönt är att tackvare denna veckan så är min stress borta. Det är en sån stor lättnad och underbar känsla att slippa den. Ibland är det skönt att bara säga ”jag skiter i den där skoluppgiften och slappa lite istället, jag hinner med den sen istället”.

Blir att göra färdigt skolarbetena i helgen istället och det kommer nog att gå bra det också.

 

Idag är det redan den 15 december och det är inte riktigt klokt vad tiden går fort. Hela hösten har gått otroligt snabbt och december har bara flugit iväg. Snart är det julafton och allt vad det innebär. =) Imorgon är det dags för julshopping, det är julkappar som ska inhandlas.


I onsdags var det säsongsavslutning på OC =) dubbelavsnitt också! Två timmar med fullhändelsenivå hela tiden, så gryyyyyyymt bra ! OC är den bästa serien. Jag hittar inga ord för hur otroligt bra den är! Sista avsnitt var så sorligt. Jag visste lite sen innan vad som skulle hända men jag hade inte en enda aning om att det skulle vara redan nu.

OC har verkligen fångat mig och håller fast mig där i ett stadigt grepp. Jag kan inte slita mig ifrån den serien och det är många, många fler som den serien har förtrollat än bara mig.

OC har en stor betydelse för mig och så kommer det att vara ett bra tag framöver. Musiken i avsnitten är helt underbar. Flummig musik och som alltid går i en vis ton, sorg eller lycka. Det är svårt att förklara men musiken får i alla fall mig att tänka.
Jag är förtrollad av OC

              130451-33         130451-30
 

130451-31
OC gänget

Onsdagen den 17 januari kl. 20.00 är OC tillbaka igen  


/hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback