Minusgrader

En helt okej skoldag idag. Film på bilden och en timmes matrast + mer än en timmes håltimma. Härligt! Plus att vi hade friskis på idrotten idag också, kul =)  För lite lyxigt ska det väll ändå vara sista veckan. Vi som har slitit hårt denna terminen eller i alla fall jag. Mina krafter är som bortblåsta och energin till att jobba på lektionerna är borta. För tankarna går hela tiden till att det snart är jullov och ledighet.
Jag kan inte förklara med ord hur otroligt underbart det kommer att bli!
Den här ledigheten behöver jag just nu. Det är fler än jag i skolan som längtar till den. Jag ska verkligen njuta så mycket som jag bara kan och verkligen ta vara på att vara ledig. Det är något som jag måste göra för att orka med vårterminen. Jag har lärt mig mycket den här terminen och vissa saker är något som jag verkligen ska tänka på i vår sen. Det går liksom inte att plugga hur mycket som helst och ta ut sig hela tiden för tillslut orka man inte mer. Jag känner att jag nog måste dra ner lite på pluggandet ibland för annars lär jag vara sjukt skoltrött efter högstadiet. Det är skönt att man har insett sånna här saker och som man sedan kan tänka på framöver =)
Onsdag, torsdag, fredag - JULLOV!

Idag lämnades terminens sista arbete in - svenskan. =) yeees
Det är en helt underbar känsla att ha det gjort och slippa tänka på det mer.
Jag känner frihet nu, det var länge sen. Första veckan på mycket länge har vi nu inga läxor att göra, inga prov och heller inga arbeten att lämna in. Snacka om FRIHET här!
Denna veckan finns det tid för annat, slappa och umgås =)

Julen och julafton är snart här. =) Dagarna, veckorna och månaderna har gått så fort detta året.
Jag längtar otroligt mycket till julen nu, så mysigt. =) Umgås med familj & släkt, myyysa framför tv:en, äta god mat och bara njuta av julen. Julkänslorna har börjat komma inom mig nu. Det har jag mycket att tacka vädret för, det har gått och blivit riktigt kallt nu. Det är nästan som en chock eftersom att det har varit så varmt länge och sen bara helt plötsligt blir det jättekallt. Bara till att hoppas att minusgraderna håller i sig ett tag nu. =)

Blir nog att slappa resten av kvällen. Grey´s Anatomy ikväll också =)
Fundera på att gå och kolla på Amanda när hon spelar ikväll, just nu lutar det åt det faktiskt. Vore kul =)

Jeff Buckley - Hallelujau - OC låt, helt underbar.
Tyler Hilton and Bethany Joy L - When the stars gå blue - Så gryyyymt bra!

/hanna.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag får lov redan på torsdag, och vi går bara till 12 imorn. Hihi. Men det går nog fort ändå :)

Postat av: amanda

Ja vad det ska bli härligt att få jullov :D Vi måste ses då! En filmkväll til kanske? :) Aja fi får prata om det. Iallafall så är jag jätteglad att du kom å kollade! Jag visste faktiskt inte att det var så många som skulle uppträda, hoppas det inte gjorde nåt :)

2006-12-19 @ 21:29:21
URL: http://angeloew.blogg.se
Postat av: Hanna

Underbart med lov =) Jaa det måste vi absolut göra! En filmkväll vore kanon =D
Det var jättekul att kolla idag, du var så otroligt duktig. =) Nejnej, ingen fara det var så kul att kolla alla var så himla duktiga.

2006-12-19 @ 22:53:51
URL: http://jagheterhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback