sommar.





sommaren drog igång riktigt med studentveckan - underbar vecka, med världens finaste vänner.


STUDENTEN! Bästa dagen i mitt liv, underbar från början till slut.


Världens finaste lillasyster slutade äntligen 6:an.


du finns alltid vid vår sida. 


öland, byrum.




Älskade lilla Lisa i Byxelkrok!


Fina Byxelkrok.

...och så var det augusti månad också. Sommaren har som vanligt gått sjukt fort! Tiden sen studenten har bara rusat iväg...även fast att det känns som att det var jättelänge sen jag tog studenten. Mer än 2 månader sen nu! Vad har jag gjort då? Tänkte på det häromdagen och kom fram till att mitt liv mestadels har bestått av jobb, och åter jobb. Där emellan har jag hunnit med att vara hemma, gått promenader med Lisa, solat, badat, varit i Kalmar och umgåtts med fina människor. Mer än så är det inte. För några veckor sen var vi i Böda på husvagnen, men jag var inte där lika länge som mamma, pappa, Wilma & Lisa, för jag jobbade. Jag är i alla fall glad att jag kunde vara där några dagar, och jag njöt så mycket det bara gick. Böda kommer aldrig, aldrig någonsin att bli sig likt utan dig Anton... ingenting kommer någonsin bli sig likt utan dig...

Imorgon jobbar jag min sista dag på mitt sommarjobb. Det betyder att jag på måndag är arbetslös(!). Just nu känns det faktiskt helt okej, eller rent av riktigt skönt. Det har varit en jobbig jobbsommar med mycket tråkigheter så det ska bli skönt att komma ifrån det nu. Och sen ska det bli skönt att vara lite ledig nu efter studentåret och efter bara en veckas ledighet i sommar. Häromdagen fick jag ett förhoppningsfullt mejl om jobb till hösten så nu är det bara att vänta och hålla tummarna. Jag tror på att det ordna sig, och om det inte gör det så finns det alltid andra vägar att gå!

Det som just nu känns lite tråkigt är att sommaren är slut och många fina människor i min omgivning sticker härifrån. Två av mina favoriter flyttar imorgon till Norrköping och en annan fin människa dra ut på tågluff och därefter till indien i en månad. Så det kommer bli lite tomt, men ni finns ju kvar och ni kommer tillbaka så jag tror jag klarar mig fiiiiiiiiint! Har ju många fina favoriter kvar här i lilla Nybro!

Något som känns lite konstigt är jag inte ska börja skolan nu. Vid den här tiden brukade den vanliga klumpen ha infunnit sig i magen att skolan snart börjar. Nu finns ingen skola eller klump. Det kommer nog kännas lite tungt ett tag att inte få gå till skolan och träffa alla kompisar varje dag. Och att trygggeten är borta.. Jag kommer saknar mina OP08 brudar! Wilma börjar sjuan snart, lilla Wilma börjar bli så stor. Jag vet att du finns vid hennes sida hela tiden Anton.

Anton.. det är något som börjar närma sig och som gör att hela min kropp vill streta emot, det gör ont, så förbannat ont, kollar datumet och börjar räkna dagarna, kroppen börjar förbereda sig, vill inte, vill inte, inte ännu ett år. Din dödsdag närmar sig, närmar sig med stora steg. Det gör ont. SÅ ONT. Jag vill inte, jag vill inte. Jag vill inte att det ska vara ännu ett år. Hela jag skriker. För mig, för oss är tiden ingenting. Som jag har sagt så många gånger, tiden går men ändå inte.

♥♥♥

/hanna.


Kommentarer
Postat av: Hilma

<3<3<3

2011-08-20 @ 14:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback