Dagen innan

Anton.
Nu var det ett tag sedan jag skrev någonting här. Tiden går och går… Det har nu redan hunnit bli den 23:e december, dagen innan julafton. Ännu en gång tiden, tiden…som går så fort, fort…Känns så konstigt att det redan är jul, för var har denna höst tagit vägen? Vad har jag gjort? Konstigt, konstigt.

Fjärde julen utan dig Anton. Älskade storebror, du fattas oss. Du kommer alltid att fattas oss. Imorgon kommer du inte finns hos oss fysiskt, ingen Anton som kommer ner för trappan på morgonen, ingen Anton som äter frukost med oss, ingen Anton som vi får köpa julklappar till, ingen Anton som kommer att äta med oss, ingen Anton som kommer öppna julklappar, ingen Anton… jag skulle kunna fortsätta i oändligheten… 


Imorgon kommer vi istället att få gå till din grav, skotta bort snön som gör mig så ledsen eftersom den gömmer allt, vi kommer att borsta bort snön från blommorna som vi har gett dig som ”julklapp” och tända våra ljus…Imorgon kommer hela min kropp skrika och streta emot när jag går in på kyrkogården. Vad gör jag här? Min storebror ska inte vara här. Orden varför och orättvisa kommer att höras inom mig. VARFÖR?? Allt är så fel, fel, FEL. 


Det finns bara en önskan, en önskan som är så stor, en önskan som inte kan gå i uppfyllelse. Att du kommer tillbaka, att du kommer till oss, att allt blir som vanligt igen, att vi blir en hel familj igen…
 

Saknad
Saknad
Saknad
Saknad


Du finns med oss, nu och föralltid.
Jag älskar dig storebror av hela mitt hjärta.
”Det som kommer från hjärtat går till hjärtat oavsett avstånd”- Dina ord som finns med mig hela tiden. 


/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Lina

Tack Hanna!

Ja, det ska bli jättekul :)

Gott nytt år på dig. Hoppas du och din familj haft en fin jul trots det tomrum som alltid finns hos er.

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback