Final i melodifestivalen 2007

Lördagen den 10 mars

Idag är det dags för den stora finalen i melodifestivalen. Det har rådigt melodifestival feber i Sverige i 6 veckor. Idag är dagen kommen för det största ögonblicket vi alla har väntat på, finalen. Det är idag som det ska avgöras och det är idag som vinnaren ska koras.

Frågan är vem det är som kommer att bli den lyckliga vinnaren i melodifestivalen 2007? Ja det är frågan det, ännu vet ingen säkert. Runt 22.00 ikväll har vi svaret. Jag tror att det kommer att bli en hårdkamp ikväll. Det är ett riktigt bra starfält i år så det är svårt att säga vem det är som tar hem det. Det är ju balladernas år så det inte helt omöjligt att det blir en ballad. Men som sagt man vet aldrig. Jag måste säga att jag har svårt att välja någon speciell favorit av dess tio jättebra bidrag. Så därför låter jag min åsikt vara osagd. Men här kommer några ord om varje artist ifrån min sida:

image80

Andreas Johnson - A Little Bit Of Love

Det är andra året i rad för Andreas i melodifestivalen och i finalen. Hans bidrag i år är jättebra tycker jag. :) Fast förra årets bidrag är nog snäppet bättre än årets. Men jag tvivlar på att det gå enda fram, fast jag tror ändå på att Andreas få en bra placering. Jag tror att A Little Bit Of Love kommer att bli en lika stor radioplåga som hans förra melodifestival låt.


image84

Sonja Aldén - För att du finns

Det här bidraget måste vara ett av de finaste. Jag får rysningar varje gång jag hör denna låten. Den är så fin! Jag hoppas att Sonja få en bra placering för det är hon värd med denna fina låt. Men frågan är bara vilken placering hon kommer på? Jag måste även tilllägga att Sonja är lite små lik min absoluta favorit lärare som jag tyvärr inte har längre.


image87
Anna Book - Samba Sambero

Anna forstätter att köra på dansbanan. Hennes låt är en fartig och härlig låt men inte mer än så. Jag tror inte att den går så långt. Men som sagt en härlig låt.


image86

Sebastian - When The Night Comes Falling

Idol -  Sebastian har blivit melodifestivals - Sebastian. Jag tycker den här låten är jättebra :) En typisk Sebastian låt. Det är väldigt svårt att säga vilken placering Sebastian hamnar på. Jag hoppas på en bra för jag gillar låten och visst vore det roligt om en idol gick vidare?!


image83
Marie Linberg - Trying To Recall

Lärare har blivit artist. Det kan man kalla ett rejält byte. Men Marie har valt rätt att satsa lite på musiken och låta barnen vara ett tag. Trying to recall är så fin och Marie sjunger så fint. Jag gillar verkligen den här låten. :) Än en gång har jag svårt att säga vilken placering Marie hamnar på.

image86

Måns Zelmerlöw - Cara mia

Den andra idol - deltagaren i årets melodifestivalen eller Let´s dance vinnaren eller, Danny i Grease. Måns har en lång CV och härmed kan han lägga till: i final i melodifestivalen. Måns bidrag är bra och den blir bättre för varje gång man lyssnar på den. Jag hade lite svårt för låten i början men efter flera lyssningar är den riktigt bra. Men vem kan egentligen motstå Måns charm? Lätt hetast i melodifestivalen i år. Placering, ännu en gång har jag svårt att sätta placeringen.


image85 
Tommy Nilsson - Jag tror på människan

Öppna din dörr Tommy. Finalens tredje ballad. Låten är fin men jag tror inte att den här låten kommer att gå speciellt långt. Men fin är den. :) JaTommy, jag tror på människan.


image82

Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag

Sanna är van vid melodifestivalen eftersom hon fler än en gång medverkat. Sanna har en helt otrolig röst. Hennes bidrag Vågar du, vågar jag är en fartig och härlig låt. En sån låt som fastnar snabbt i hjärnan och jag sjunger med i refrängen. Men jag tror kanske ändå inte att den här låten går speciellt långt. Men Sanna är duktig, låten är bra och hennes låt är fin.


image81
Sarah Dawn Finer - I Remember Love

Den här låten är så fin. Texten är så vacker. Den här låten har jag lyssnat på fler än en gång kan jag säga er. Än en gång (suprise) är det svårt att veta vilken placering Sarah kommer att hamna på. Jag hoppas på en bra!


image88

The Ark - The Worring Kind

Det här bidraget är tippat att vinna. Jag håller med, det kanske dom gör. Låten är bra och dom skulle nog kunna funka i den stora finalen. Men det är något som jag inte gillar med The Ark. Så jag föredrar nog helst att ett annat bidrag vinner. Men jag tror absolut att The Ark får en bra placering.

 

Jag kommit melodifestival stämning efter att ha lyssnat på bidragen hela veckan och idag har jag hört dom flera gånger.

Nu är det inte långt kvar tills finalen drar igång! Må bäste man/kvinna vinna :)

 

/hanna.  ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback