School & Linköping

Det här inlägget är skrivit igår ons 10/1 - 07 men eftersom det inte gick att publicera det då gör jag det nu istället.
___________________________________________________________________

Då var skolan i full gång igen. Nu blir skolan till vardag och ledigheten är ett minne blått.

Rutinerna har börjat komma igång igen och snart är vi inne i den vanliga vardagen. Men jag antar att man inte kan leva lyxliv hela tiden, för då tror jag inte att det skulle uppskattas lika mycket som den gör när man väl får det. Det där gamla ordspråket ”Man måste ha tråkigt för att kunna ha roligt”. Jag tror faktiskt att det stämmer fast att det kan låta väldigt lustigt. Det ordspråket tror jag är lärarnas favorit ord, vilka glädje dödare dom är egentligen. Buuh!

Dom två första dagarna i skolan har varit helt okej. Gårdagen kändes väldigt lång och jobbig. För det första var man inte van vid den tidiga uppstigningen så hela förmiddagen hade man stor lust att bara dra hem och lägga sig i sängen igen. Men det är ändå rätt skönt att komma in i rutinerna igen. Och träffa kompisarna.

Så idag kändes det lite lättare att gå till skolan inte alls lika tungt som det kändes igår. Jag tror nog att det ska kännas lättare för varje dag som går och sen blir man bara så van att man finner sig i det hela.

Ett stort plus denna veckan är att vi slipper läxor & prov. Helt underbart! Fast det vet man ju aldrig hur länge det håller i sig. Men under tiden njuter jag i alla fall.


 

Imorgon blir det Linköping, återbesök med ryggen. Förra gången jag var där sist var för mer än 1 år sedan. Och vad jag vet så kommer återbesöket imorgon att blir det sista i Linköping någonsin. Det känns väldigt märkligt faktiskt. Första gången jag åkte till Linköping med ryggen var hösten 2003. Efter det har det hunnit bli massa med besök där. Känns som att jag inte riktigt våga räkna efter hur många det egentligen har blivit, det är en hel del. Inte mycket att göra åt tyvärr. Det är en sak som jag som mycket annat som har haft med ryggen att göra fått finna mig i. Hela den är processen har tagit flera år, längre än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

Imorgon blir det till att åka dom där 50 milen igen. Blir sjukhusbussen denna gången istället för bil. Åkt den förut så det ska nog gå bra. :)


 

Amanda och jag tränade ett friskispass idag :) Så nu är man sådär härligt trött.

Har precis laddat i lite musik i mp3 nu. Har massa bra musik att lyssna på imorgon. :) Blir att läsa boken Dagboken under resan också.

Nu blir det att fixa lite saker sen blir det att gå och lägga sig. Egentligen skulle väll jag redan har ligga där men ni vet hur det är när man sätter sig vid datorn. Jag har ju mig själv att skylla imorgon då väckarklockan ringer vid 5 – halv 6 tiden. Huuu!


 

/hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback