Aldrig


Anton.

Förra veckan var den sista veckan på sommarjobbet. Jag har verkligen haft tur som kom till ett så underbart ställe som jag har varit på. Jag trivdes hur bra som helst!


Anton. De senaste veckorna har jag fått berätta om vad som har hänt flera gånger. Det som har hänt, min storebror blev påkörd när han var ute och åkte inlines, och omkom. Det är så hemskt, sjukt och konstigt att säga dom orden. Det känns som att jag pratar om någon helt annan person, inte om dig Anton, inte min storebror. Jag vet att jag kommer att få säga vad som har hänt med dig så många, många gånger i mitt liv. Jag tror att det alltid kommer att vara lika hemskt, sjukt och konstigt att säga dom orden. 


Det är just dom där första orden, meningen om vad som har hänt med dig Anton som är svårast att säga. En del frågar mig hur jag kan prata om det som har hänt och hur jag kan prata om dig Anton. Men varför skulle jag sluta prata om min storebror? Det kommer jag aldrig någonsin att göra. Aldrig, aldrig, aldrig. Prata, prata, och åter prata är det bästa som man kan göra. Jag vill prata om olyckan och om dig Anton. För det är detta som jag,vi lever i hela tiden. Detta är vårt liv, vår verklighet.


Höstterminens schema har kommit upp på åkrahäll skolans hemsida nu.

HVM3- Karlsson Anton finns inte med. Ditt namn står inte bland dina klasskompisars namn. Ditt namn fattas, du fattas. Till hösten skulle du ha börjat sista året på gymnasiet. Det skulle snart ha varit dags för studenten och därefter jobb. Jobba som du längtade så mycket efter att få göra. Tjäna pengar så att du skulle kunna fixa med din bil. Du kommer aldrig...


För några veckor sedan gick vi handledarkursen till att övningsköra. Så nu har jag börjat köra bil lite smått. Du skulle ha vara med första gången Anton... Vid den här tiden hade du nog haft ditt körkort och säkert också din efterlängtade bil. Säkert hade du varit ute och kört mest hela tiden. Du hade nog också garanterat haft sommarjobb vid den här tiden. Jag minns hur du pratade förra sommaren om att du ville jobba hela denna sommaren. De pengarna som du skulle ha tjänat skulle säkert ha gått till bilen. Du och pappa skulle nog ha fixat med den hur mycket som helst. Du hade så enormt många drömmar... så många drömmar som skulle ha blivit uppfyllda, som skulle ha blivit sanna...


Din gravsten är nu beställd Anton. Det har varit väldigt svårt och jobbigt att bestämma om din gravsten, men den kommer att bli jättefin. I september någon gång kommer den.


Anton. Allsvenskan har dragit igång igen nu. Kalmar FF har både vunnit och spelat lika i sina två senaste matcher. Kalmar FF leder allsvenskan fortfarande, vilket är helt underbart!

  

Saknad. Saknad. Saknad.

Saknaden efter dig som växer och växer för varje dag som går.

Saknaden som blir större och större för varje dag som går.

Saknaden som gör så förbannat ont, hela tiden.

Saknaden som alltid kommer att göra så förbannat ont.

Saknaden som alltid kommer att finnas där.

Vi har fått livstid.

Livstid på saknad.

Så obeskrivligt mycket saknad.


Anton jag älskar dig  


/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Var har du jobbat någonstans? Härligt i vilket fall att du har trivts.

Postat av: Jenny

Vad roligt. Är det något som du kan tänka dig att fortsätta med, att jobba med funktionshindrade/utvecklingsstörda?

2008-07-12 @ 22:41:39
URL: http://quadrifolium.blogspot.com
Postat av: Jenny

Oj, wow. Då har vi samma mål/drömmar. Men först vill jag jobba några år, sen blir det förhoppningsvis ssk-studier igen.

2008-07-13 @ 11:42:08
URL: http://quadrifolium.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag håller på att utbilda mig till omsorgsassistent (samma som OP på gymnasiet) och sommarjobbar för tillfället på ett demensboende i Madesjö. Till hösten påbörjar jag min sista termin på utbildningen med inriktning mot utväclingsstörning och andra funktionshinder.

2008-07-13 @ 21:46:20
URL: http://quadrifolium.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vad roligt. Lycka till!

2008-07-13 @ 23:08:18
URL: http://quadrifolium.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh jag vet inte vad jag ska säga. Jag har förlorat både min pappa (5 år sen) och min farfar nu i torsdags. Jag beklagar och jag hoppas du finner din inre styrka nu. Jag lovar att Anton hade velat dig det. Ta hand om dig tjejen!

2008-07-14 @ 00:03:22
URL: http://granaterimagen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anonym:

Tack för dina ord!

Jag beklagar din pappas och din farfars bortgång.



Dina bilder i din blogg är underbara.

2008-07-14 @ 00:18:12
Postat av: Hanna

/Hanna

2008-07-14 @ 00:18:30
URL: http://jagheterhanna.blogg.se/
Postat av: Karin, Eriks mamma

Hittade din hemsida häromdagen.Blev "glad" att få läsa om din bror, dig och din familj.Efter stund när jag läst och tittat på bilderna kommer dessa sanningsblixtrar vilken verklighet ni, vi och många andra måste leva i och tårarna börjar rinna.

Det händer ganska ofta fortfarande att när jag läser om andras sorg inte kan fatta att jag själv befinner mig där. Min hjärna varken kan eller vill fatta, även om jag för varje dag "vänjer" mig lite, och med lite perspektiv hoppas,tror och vet jag nu att det kommer bli lättare med tiden.

Idag tänkte jag mycket på hur syskons sorg är när Axel pratar om hur svårt det är för kompisar att förstå. Jag lider med honom,och det enda jag kan göra är att hålla med,tala om att det är helt normalt och att det är likadant för andra syskon och föräldrar också.

Försökte ge han rådet att vara rädd om kompisar även om de inte förstår, men ändå vara tydlig mot dem att han har varit med om något som påverkar hans liv jättemycket. Så lätt att säga, men det är inte så lätt när man helt plötsligt hamnar i att någon i omgivningen inte förstår. Ibland kanske det är bättre att bli ilsk, vara rak. Jag vet inte säkert.

Ta väl hand om dig och hälsa din familj.

Hoppas vi ses snart igen.

Kram från mamma Karin

2008-07-18 @ 23:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback