Would you hold my hand, If I saw you in heaven?


image251


Eric Clapton - Tears In Heaven

Would you know my name

If I saw you in heaven

Will it be the same

If I saw you in heaven

I must be strong, and carry on

Cause I know I don´t belong

Here in heaven


Would you hold my hand

If I saw you in heaven

Would you help me stand

If  I saw you in heaven

I´ll find my way, trought night and day

Cause I know I just can´t stay

Here in heaven


Time can bring you down
Time can bend your knee
Time can break your heart
Have you begging please
Begging please

Beyond the door
There´s peace, I´m sure
And I know there´ll be no more
Tears in heaven

Would you know my name

If I saw you in heaven

Will it be the same

If I saw you in heaven

I must be strong, and carry on

Cause I know I don´t belong

Here in heaven


Cause I know I don´t belong

Here in heaven

____________________________________________________________

Anton. Sakta, sakta tvingades du in i döden. Du låg i sjukhussängen, din kropp var varm, ditt hjärta slog sina sista slag. Ditt liv skulle ta slut. Det fanns inget vi kunde göra. Jag kände enorm panik över att det inte fanns något man kunde göra. Jag har aldrig känt mig så hjälplös som jag kände mig då. Det enda vi kunde göra var att finnas hos dig. Vara hos dig de sista minuterarna, timmarna du hade kvar att leva. Vi stod runt din säng, vi satt hos dig. Vi höll dig i dina händer, tog våra händer på din kropp. Du skulle känna att vi fanns hos dig. Vi lämnar dig aldrig Anton. Aldrig någonsin kommer jag att lämna dig, älskade storebror. Vi fanns hos dig hela tiden. Jag hoppas att du såg och kände vår närvaro. Jag hoppas att du såg vilka som var hos dig. Du vandrade inte in i döden själv. Vi fanns med dig hela tiden. Vi släppte dig inte Anton. Vi fanns hos dig hela tiden. Hela tiden fanns vi vid din sida. Jag hoppas att du hörde våra ord. Orden vi viskade i ditt öra. De sista orden vi fick säga till dig. Jag hoppas så att du hörde Anton. Hörde vad vi sa. När tårarna rann som mest, när det gjorde som ondast kramade jag din hand hårdare och hårdare. Du skulle känna att jag, vi fanns hos dig. När alla hade varit hos dig och sagt farväl, var det bara mamma, pappa och jag kvar hos dig. Då orkade du inte kämpa mer. Jag tror att du kände att alla hade gått, att det bara var vi kvar. Du tyckte att det var dags att lämna oss när så många sagt farväl till dig. Ditt hjärta slog sitt sista slag. Du försvann. Försvann någon annanstans.


Anton. Var du är nu, är något som upptar stor del av mina tankar. Det finns så många frågor kring döden, så många frågor som alltid kommer att vara obesvarade. Det är frågor som det inte finns något svar på. Vi människor tro oss bara veta. Men jag vill inte tro, jag vill veta hur det är. Jag vill veta vart vi människor kommer efter döden. Jag vill veta var du är Anton. Jag vill inte tro på något. Jag vill veta, veta! Jag har många gånger känt stor panik över att inte veta var du är nu. Det känns så hemskt att inte veta var du är. Det är en så obehaglig känsla. En känsla som består av oro. Oro av att inte veta var du är, oro att inte veta om du har det bra. En känsla som också består av panik. Panik över att jag vill veta var du är. Dessa känslor gör så ont i mig. Det kommer det alltid att göra. För frågorna kring döden kommer jag aldrig att få svar på. Aldrig, någonsin.


Jag hoppas Anton. Jag hoppas att du har kommit till den finaste platsen. För du ska ha det finaste. Men den finaste platsen är här på jorden, här hos oss. Du ska vara här hos oss. Du ska inte vara någon annanstans. Jag skulle göra ALLT som krävs för att få dig tillbaka. Älskade storebror. Det jag önskar mest är att du lever här hos oss, att du ser oss och hör oss. Jag önskar det så mycket. För du kan inte ha lämnat oss Anton. Du måste leva här hos oss. Jag har känt din närvaro så många gånger. Jag har känt att du har varit här. Jag vill tro på att du är hos oss. Jag vill tro det! Du kan inte ha lämnat oss Anton. Du måste vara här.

Anton jag älskar dig ♥

/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: amanda

Hanna, jag finns här hos dig. & om jag kunde skulle jag göra allt för att få Anton tillbaka till dig. "If I could turn back time, If I could make it happy again. If I could change the past. I would, I would." (L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback