Antons födelsedag och 7 månader

image293


15 april - 7 månader

Anton.

Igår var det den 15 april. Det har nu gått 7 månader sedan 13-14-15 september, 2007. Tiden går så fruktansvärt fort och jag tycker inte om det. För som jag så många gånger har skrivit så känns det för oss som att tiden står stilla. Tiden står så fruktansvärt stilla.


Den 13 september körde en människa på dig Anton, han förstörde dig och oss föralltid.

Den 14 september förändras våra liv föralltid, förstördes våra liv föralltid.

Den 15 september försvann du ifrån oss och vår livstid började.


Jag ser ingen mening

Ingen mening till detta liv

För det gör bara så fruktansvärt ont hela tiden

Jag har fått livstid, vi har fått livstid

Livstid på sorg, saknad, smärta, tomhet, tårar

Jag förstår inte hur vi ska orka

Orka leva med vår livstid

Jag förstår inte, jag förstår inte...


Antons födelsedag 14 april 2008

Din dag var en enormt jobbig dag Anton, men den var ändå väldigt fin.

Vi vaknade upp på morgonen till din dag Anton. Jag hade smått panik dagen innan då jag såg väderprognoserna, regn, regn, regn. Jag kände hur paniken växte mer och mer i mig. Det fick inte bli regn på din dag Anton, det skulle vara fint väder, solen skulle lysa på dig. Det var min enda önskan den dagen. När vi vaknade upp på morgonen sken solen och himmeln var blå. Det var helt underbart och känslan av att stå vid din grav när solen sken på dig var helt enorm. Vi åkte ner till dig på morgonen och gav dig dina presenter. 18 av de allra finaste blåa rosorna, ljus, bilar, ballonger. Wilma har gjort ett hjärta i slöjden till dig med ditt namn och 18 hjärtan på som hon la hos dig. Hjärtat är så himla fint är det och hon är så stolt över det.


Det var otroligt fint hos dig Anton med alla de fina blommorna och ljusen. Vi var hos dig flera gånger under dagen. Vi var tillsammans hela dagen och vi tog oss igenom den tillsammans. På kvällen var dina kompisar här. Det var en helt underbar kväll. De pratade så mycket om dig och det berättade massa saker som du har gjort. Jag hoppas verkligen att du fanns med oss under kvällen. Du skrattade säkert med ditt underbara skratt när vi pratade om dig och när dina kompisar berättade om saker som du gjort. Det är alltid lika roligt att träffa dina kompisar Anton. Det är så mycket dig i dom. Älskade storebror jag hoppas verkligen att du vet vilka otroligt fina kompisar du har.


Älskade storebror, det känns som att vi gjorde din dag till något väldigt fint. Jag hoppas att du fanns med oss Anton, att du fanns med oss hela dagen, att du på något sätt firade din stora dag.


Anton du fick en enormt fin födelsedagspresent, Kalmar FF vann mot Gais med 4-0.
 Jag hoppas att du ser, jag hoppas att du hör...


Tack till alla ni som stöttade och hjälpte oss igenom Antons födelsedag.

Tack till ni som besökte Anton.

Ett speciellt tack till killarna som var här på kvällen!

Tackvare allt stöd kunde vi tas oss igenom Antons dag.


Anton jag älskar dig


/Hanna Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Emelie

"Den 13 september körde en människa på dig Anton, han förstörde dig och oss föralltid." Hur kan du skriva så ? Det var för fan en olyckshändelse. Du tror inte den personen mår dåligt för det ?

2008-12-01 @ 15:35:39
Postat av: Kicki Karlsson

Hej Emelie jag såg att du kommenterade på min dotters blogg.

Du skriver att det var en olyckshändelse och vi vet mycket väl att det var det men konsekvenserna av olyckshändelsen kan ingen som inte varit i vår situation förstå. Vilket liv vi ska lära oss leva som vi egentligen inte vill lära oss leva för vi vill ha vår älskade son/broder här hos oss. Att behöva gå till kyrkogården istället för att har Anton här hos oss det är inget som man som mamma, pappa och syskon ska behöva göra.

Anton älskade verkligen livet och hatade döden.

Snälla du läs inte Hannas blogg mer för jag förstå att du inte vet hur vi har det. Du är välkommen att ta kontakt med mig så ska berätta mer och förmodligen vet du hur du kan nå mig..

Sen tycker jag inte om du svär i kommentaren!!

Med vänliga hälsningar Kicki mamma till Anton, Hanna och Wilma



2008-12-04 @ 13:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback