The End´s Not Near It´s Here

          image112                   

The End´s Not Near It´s Here
Idag kl. 18.35 visas det absoluta sista avsnittet av OC. :( :( Dagen är inne för att ta farväl av det underbara OC gänget. Det är inte något jag vill göra men som jag tyvärr är tvungen till. Denna underbara serier som jag har varit helt beroende av i flera år har nått sitt slut. Det är med en stor sorg jag ser det absoluta sista avsnittet idag. Jag kan fortfarande inte förstå det SISTA AVSNITTET AV OC ÄR IDAG! Det känns helt overkligt att det är snart är slut. Ååh, jag ville inte att det ska vara slut. Jag är inte reda att ta farväl av denna underbara serie än. Jag vill se mer, mer, mer. Jag kan verkligen inte få nog av OC.

image111image110image113

OC är den bästa serien som jag har sett visas på tv:e och jag har svårt att tro att någon annan serie kan besgra OC på tronen över de bästa tv:e programet. OC har verkligen allt och lite till. Första säsongen var så bra! Jag tror att jag att det är den bästa säsongen. Men jag tycker att alla säsongerna har varit så himla bra. Vartenda avsnitt har varit så bra. Jag tror inte att jag har sagt någon gång att jag inte ha tyckt att ett avsnitt varit bra. Kanske någon gång, men det är en gång i sånna fall. OC har innehållit allt som gör en serie till en helt underbar serie. Handlingen, händelserna, människorna, staden ja allt har varit helt underbart.

image108image118image117

Det är inte bara själv serien som gör OC till det bästa utan musiken. Ja jag säger då det, MUSIKEN! Helt jävla underbar musik i varje avsnitt. Ett tag lyssnade jag bara på OC - musik, låtarna är helt underbara. Det är något speciellt i låtarna som väljs att ha i programmet. Dom är lite flummiga på något sätt. Det är svårt att förklara men OC - musik för mig är en klass för sig. Det går inte att förklara utan det måste upplevas. Jag undrar vem det egentligen är som har valt ut musiken till varje program, den människan. :) Jag har fått mina favoritlåtar genom OC och vissa har blivit sånna låtar som jag aldrig tröttna på.
Forever Young, Hallelujah, Speeding Cars, Rain City, To be alone with you, Strange and Beautiful, California, Smile like you mean it. Dom här låtarna är bara ett fåtal av alla underbara OC låtar som finns.

image115image114

Det perfekta paret Sandy och Kirsten Cohen. Ryan kunde inte ha fått ett bättre hem än hos dom. Seth har fått ärva sin ?perfekta paret? gen av sina föräldrar för han har samma perfekta paret stämpeln på hans och Summers förhållande som hans föräldrar. Men Seth och Summer vinner nog också sötaste paret titeln också. Merissas och Ryans av och på förhållande visade bara att dom hörde ihop och det gjorde dom verkligen. Det var Merissa och Ryan som skulle vara ihop. Merissas mamma Julie tar titeln som OC absoluta bitchigaste. Hon kan vara riktigt elak ibland och det har hon varit genom hela serien. Undantag för vissa gånger. Merissas syster Kaitlin kom in i serien i mitten/slutet av den tredje säsongen. Kaitlin är verkligen lik Merissa. Taylor har funnits med i OC ett tag men det var först nu i fjärde säsongen som hon började synas mer. Taylor är väldigt pratglad och hon och Ryan är  söta tillsammans.  Det har funnits många personer som har varit med i OC under kortare tider och haft olika betydelse för OC gänget. Vissa som man kommer ihåg men andra som man inte minns.

image106

Det känns som att man skulle kunna skriva hur mycket som helst om OC. Det skulle kunna bli hur många sidor/text som helst. Så det är kanske lika bra att jag försöker att sluta här. Har suttit och kollat på massa OC video på youtube och jag känner på mig att det nog kommer att komma en och annan tår under programmet idag.
OC är för mig den bästa tv- serien! Tack Josh Schwartz för att du skrev denna underbara serie. :)

OC  ♥  ♥  ♥ 

/Hanna.

Kommentarer
Postat av: hanna

:'(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback