Vårkänslor

Lördag morgon. Jag är uppe tidigt idag jag kunde inte somna om så jag tyckte att det var lika bra att stiga upp istället för att bara ligga där i sängen. Underbart med helg nu :) Den har varit efterlängtad hela veckan. Så det är skönt att den äntligen är här. Denna veckan har varit seg och jobbig. Dagarna har gått söligare än vanligt och sen har jag haft no - prov. Så den mesta tiden har gått åt till att öva på det och plus alla dom andra läxorna. Mindre kul. Stress och panik inför provet, usch jag hatar prov! Jag blir alltid så stressad och tänker "hur ska jag hinna med och lära mig allt det här"  fast att jag börjar öva tidigt.

Det var en stor lättnad när jag gick ifrån klassrummet och provet va gjort. Jag blev ännu gladare över resultatet av provet för då kände jag att all plugg den här veckan verkligen gett resultat. :) Men så fort man har avslutat pluggandet på ett annat prov så är det dags för nästa redan på måndag närmare bestämt. Så jag vet vad jag ska göra idag. Det tråkiga är att tre veckor framåt kommer innehålla fyra prov. Pust!


Nu är äntligen våren här, eller nästan i alla fall. Det har varit sol och flera plusgrader flera dagar denna veckan. Härligt! Snön är nästan helt borta, det är bara på vissa ställen det ligger små högar kvar. Jag hoppas att det här vårvädret håller i sig nu för jag vill inte ha någon mer snö eller kyla. Nu vill jag ha vår. Vårvärme och vårsol, tänk va lite sol kan göra. Jag och jag vet med mig att det är många, många fler som tycker som mig att man blir så mycket gladare när solen skiner ute. Även idag skiner solen ute, det kan inte bli en bättre start på dagen än att solen skiner. 


Morgondagen är efterlängtad. Min födelsedag :) Jag måste erkänna att jag känner mig som när jag var liten jag längtar jättemycket. :)


Ha en bra helg gott folk! För det kommer jag ha :)


 /hanna.  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback