"Tänk fel om du vill, men tänk själv"

Söndag idag. Det är jätteskönt att veta att jag är ledig imorgon och att det inte är någon skola. Extra lång helg denna helgen, superskönt. :) Att slippa ifrån skolan är aldrig fel men det brukar ofta bli så att när man är ledig lite längre har man mycket att göra i skolan. Så då får plugga på sin ledighet. Men som vanligt är det ingen ovanlighet. Men det är så mycket bättre att plugga hemma än i skolan. Jag är en sån person om vi t.ex  får en lektion i skolan att plugga på något prov till så kan jag inte koncentera mig. För i skolan är det så mycket ljud och människor hela tiden att man aldrig riktigt får lugn och ro. Hemma kan jag vara i fred och då koncentrera jag mig mycket bättre.

Idag har jag sån lust att skriva mycket här i bloggen. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Min fantasi är som bortblåst, vilket är rätt ovanligt för mig. Men jag antar att det är för att man verkligen vill göra en sak och verkligen anstränger sig för att komma på något och då kommer man inte på något. Så är det med allt egentligen. Om man sitter på en lektion och tänker hur mycket som helst för att komma på svaret på en fråga så går det inte. För mig händer det här ibland. Men jag har kommit på en sak och det är att man ska slappna av. Man ska slappna av och sluta tänka "nu måste jag komma på något". Det blir så mycket bättre då och då går det mycket bättre att tänka.

Ha en bra söndag!

/hanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback