Sjukgymnasten

Nu är både No och So redovisningarna avklarade. Skönt att ha det ur världen. :)

Den här veckan har bara sprungit iväg och imorgon är det redan fredag. Superhärligt. :D

  

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Det gick bra. Pratade om hur det har varit i min rygg förut hur läget är nu, osv. Sjukgymnasten tyckte att jag hade kommit väldigt långt med min rygg – rehabilitering och att det var väldigt bra att jag tränade. Jag fick även lite tips på rörelse som jag ska tänka på att göra under jympa passen och annars också. Andra varianter av sånt som jag inte klara av att göra. Det kändes så bra att hon sa att min rygg kommer att bli helt bra någon gång, det gällde bara att ha tålamod. Det var verkligen så himla skönt att någon sa det till mig för det har ingen sagt innan. För det är just dom orden som jag behöver höra för att inte tappa tron om att det någon gång kommer att bli helt bra. ”Jag kommer att bli helt bra”  YEEEEES! :D :D :D För min tro eller hopp om att min rygg någon gång ska bli helt bra har faktiskt dalat lite ibland. Men jag har nog innerst inne aldrig slutat hoppas och nu när en har sagt till mig känns det ännu bättre. :)

Ju mer jag träna desto mer muskler får jag och då slipper jag värken. Så det är bara att ligga i med träningen och viljan att bli helt smärtfri är stark. Så jag tror att jag har alla odds med mig att bli bra. (Y) Så det blir ingen speciell sjukgymnastiks träning för min del. För hon tyckte att jag var så pass frisk. Utan jag ska dit någon gång ibland och så ska hon kolla upp om det går framåt. Men hon rekommenderade mig att gå på rygg – passen, hon är ju ledare för dom så det är ju perfekt. Så ryggpassen ska jag försöka gå på ofta än vad jag gör för det är bara någon gång som det sker.

Blir att arbeta lite på tyska arbetet ikväll. Köpte nya Veckorevyn idag också så det blir nog lite läsning i den också. :)


 ”Erfarenhet är inte vad som händer dig, det är vad du gör med det som händer dig” 


/hanna.
 


Kommentarer
Postat av: hanna

vad kul å höra att din rygg har blivit så pass bättre mot vad den en gång var. keep work it hanna :) VR är ju bara så bra, drömde inatt att jag klippte mig hos ebba von sydow haha!

Postat av: Elin

Skönt att höra att din skolios är bättre. Såg din komentar i min blogg och ja jag har en 33gradig skolios. Har inte gått å någon sjukgymnastik för min skolios dels för att min otoped inte tror så mycket på det, dels för att jag inte har så ont att jag inte kan leva med det. När/hur upptäcktes din skolios? Har du blivit behandlad på nått annat sätt än sjukgymnastik?
Kram Elin

2007-01-29 @ 15:55:41
URL: http://elinks.blogg.se
Postat av: amanda

Ååh, vad skönt att du ska kunna bli helt bra! Jobba på, du kommer klara det =)

2007-01-29 @ 19:43:39
URL: http://angeloew.blogg.se
Postat av: Elin

oj, blev visst lite fel där har ju redan läst att du är opererad flera gånger.

2007-01-29 @ 23:01:02
URL: http://elinks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback