Kändisar

130451-72

Jaha… Jag tar min vanliga surfrunda på aftonbladet så fort jag loggar in. I flera veckor har det första ämnet som mött mig varit Britney Spears. ”Stjärnan festade i blond peruk, Britney checkade ut från rehabiliteringscentret, inlagda igen” mm. Jag tycker det är helt sjukt att en och samma människa kan ställa till såhär mycket skandaler, (?) rubriker som Britney lyckats med dom senaste veckorna. Varje dag något nytt som hon har gjort. Varför håller hon på som hon gör hela tiden? Det skapar väll inte precis fördela att synas hela tiden och kul kan det nog inte heller vara. Tänk dig själv att du varje dag skulle hitta rubriker som handlar om dig. Jag själv skulle inte tycka att det vore speciellt kul. Men i Britneys fall tycker jag faktiskt att hon gör mycket självvållat. Jag menar ofta man går och raka av sig håret när man redan nästa dag går runt med en peruk. Varför rakar man då av håret om man ändå vill ha hår. För det första vart får man idén till att raka av det från första början ifrån? Det är ju inte precis något som man bara gör sådär. Det är trist att se att en människa kan sjunka så lågt som Britney har gjort. Jag tycker hon borde ta hand om sin familj/barn istället och fortsätta med den karriären som hon en gång hade.


 

Men det är väll ändå inte Briney som skriver sina egna rubriker? nej det gör media. Det är media som skriver och förstora upp allting. Det gör ju inte precis saken bättre. Det är ofta media som förstora upp saker och ting. Den/hon/han/dom gjorde det, blabla. Men det kanske inte själva verket inte alls är så. Tänk alla dessa kändisar som hela tiden få utstå massa skriveri som i själv verket inte ens är sant. Kändisar som artister, skådespelare, programledare mm underhåller oss så varför ska det skrivas massa saker. Det är inte undra på att det blir som det blir ibland, med droger och beroende. Jag tycker inte det är lustigt att det blir så egentligen för hur ska dom annars klara den press som dom hela tiden lever i.


 

Kändisar är människor vi ser upp till men är det alltid så bra? Nja det tvivlar jag på. Många kändisar lider av något slags beroende eller använder droger. Vad sänder det för signaler till dagens ungdomar? Jag tror absolut inte att det är till det bättre precis. Jag tycker att man kan skylla lite på kändisarna för ungdomar ser upp till dom och tror att dom kan göra likadant/se ut som dom mm.


 

Vi lever i ett samhälle där kändisar spelar en stor roll för oss. ”Jag måste bara gå ner så och så mycket i vikt för att se likadan ut som...” Jag tror att nästan alla ha tänkt så någon gång. Men vad är kändisar för några? Är det människor som har mer makt, aldrig kan göra fel, aldrig kan se fel ut. Eller är dom som oss ”vanliga” människor, mänskliga? Jag tror att det senare alternativet passar bäst in. För kändisar gör fel, gör fel val och  även dom kan ha en dålig dag. Yes dom är mänskliga dom också.


/hanna.


Kommentarer
Postat av: amanda

woah, vilket bra inlägg hanna! :D

Postat av: hanna

bra skrivet hanna!!! YOU GO!

2007-02-25 @ 22:40:40
URL: http://hannamartola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback