I en annan del av Köping

130451-61
                                    
Köping gänget :)

I en annan del av Köping :)

Igår var det sista programmet och det är riktigt trist att detta härliga program är slut. Jag hoppas verkligen på en fortsättning. I en annan del av Köping har verkligen träffat mig rakt i hjärtat, på ett så himla fint sätt. Jag säger bara, ni som inte ha sett programmet någon gång har gått miste om något riktigt stort. Dessa underbara, glada och positiva människor är svåra att undgå. Jag tycker att det är så himla bra att man har visat ett sånt här program. För att visa människor att dom här människorna som programmet har handlat om faktiskt är helt normala. Jag tycker att vi fortfarande lever i ett samhälle då vi har fördomar mot dessa människor.Vilket jag tycker borde har varit borta för väldigt länge sedan. Dom här människorna är som oss alla andra, fast att dom har vissa behov och hinder.
Jag har själv upplevt detta en gång då jag pratade med ett par kompisar om att jag skulle hem och se i en annan del av Köping. Jag sa till dom att jag tycker den serien är så bra och att dom är så himla söta. Men personerna i fråga kollade inte på programmet och jag fick en känsla av att dom tyckte det var ett lustigt program. Jag kände lukten av fördomar i den stunden.


 

Det är verkligen få gånger man ha fått se människor med så mycket glädje som man har fått se av dom medverkande i programmet. Tänk bara vilken glädje att få ta körkort, finna kärleken eller att få dricka en kopp med kaffe. Dom har alltid varit lika glada och det har varit ett stort nöje att få se detta. Jag tycker att programmet har varit kanon och jag hoppas verkligen att det kommer att komma fler program.

/hanna.


Kommentarer
Postat av: amanda

Vilket fint inlägg :) Jag har bara sett En annan del av köping någon gång. Men jag håller med dig! Ochja, detdär om fördomar är också sant.

Postat av: hanna

Håller med dig i varenda ord du skriver Hanna! Så sjukt fint program och så synd att det nu är slut. :(

2007-02-15 @ 12:13:27
URL: http://hannamartola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback