Sonja Aldén

image140

Sonja Aldéns album Till dig, en helt underbar skiva.
Jag är helt förtrollad. Alla låtar är skrivna av Sonja själv och låtarna är så himla fina.
Sonjas röst är helt underbar och texterna är så fina.
Låten För du finns som hon tävlade med i melodifestivalen har varit en av min favoritlåt länge men nu har jag skaffat mig nya favoriter från hennes skiva.

Vila tryggt
Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst


Jag ska vagga din oro till lugn
Jag kan se att din börda är tung
För dina ögon bär skuggan av sorger
Alltför stora för någon så ung


Låt mig torka din tårade kind
Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå genom
Tills du ser där din tro blivit blind


Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst


Jag kan höra dess skälvande röst


/Hanna.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback